Τ ο ταξίδι με αεροπλάνο αποτελεί μία εμπειρία – ελατήριο. Μπορεί, δηλαδή, να κινηθεί σε μία ευρεία κλίμακα απόλαυσης έως… απίστευτης ταλαιπωρίας.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Όταν δημιουργήθηκε το αεροπλάνο, στόχος του ήταν να προσφέρει ταχύτερη μετακίνηση σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα με ασφάλεια. Κάτι το οποίο, επιδιώκει μέχρι και σήμερα μεριμνώντας παράλληλα τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Λαμβάνοντας υπόψιν την αθρόα μετακίνηση ταξιδιωτών στην post – covid πραγματικότητα, σήμερα όλο και περισσότερες αεροπορικές εταιρίες προσπαθούν να προσφέρουν στο επιβατικό κοινό τους καινοτομίες, ευφάνταστους τρόπους για ασφαλή ταξίδια και εναέριες εμπειρίες. Το 2024 είναι ίσως η πιο σύγχρονη εκδοχή τους.
Digital Touch Up
Ορισμένοι το έχουν βιώσει ήδη, ενώ αρκετοί ετοιμάζονται. Το 2024, οι ταξιδιώτες μπορούν να αναμένουν ότι θα περνούν περισσότερο χρόνο αλληλοεπιδρώντας με οθόνες – με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Τα ζητήματα στελέχωσης είναι γνωστά στον κλάδο των αεροπορικών ταξιδιών, όπως και σε πολλούς άλλους κλάδους τα τελευταία χρόνια. Καθώς η στελέχωση εξακολουθεί να είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα, οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να στραφούν σε ψηφιακές εμπειρίες για να καλύψουν τα κενά. Κάτι που στην πράξη σημαίνει ότι η πίεση και το στρες της τελευταίας στιγμής στα γκισέ check-in και στους αεροσυνοδούς αναμένεται να ανακουφιστεί σε μεγάλο βαθμό από υπολογιστικά συστήματα εντός της φετινής χρονιάς σαν μία άλλη digital – αυτή τη φορά – επανάσταση.
Ταξίδι για επαγγελματικούς σκοπούς
Τα ταξίδια για επαγγελματικούς σκοπούς επιστρέφουν. Τα προηγούμενα χρόνια, ενώ τα ταξίδια αναψυχής ανέκαμπταν, τα επαγγελματικά ταξίδια υστερούσαν. Πολλοί υποψιάζονται ότι η καθυστέρηση αυτή οφειλόταν στο φόβο της δέσμευσης των επιχειρήσεων για ταξίδια που μπορεί να χρειαστεί να ακυρωθούν λόγω καραντίνας. Η αλλαγή, όμως, έχει ήδη έρθει. Δεν είναι λίγες αυτή τη στιγμή οι εταιρίες που παροτρύνουν τους εργαζομένους τους να συναντούν διεθνείς πελάτες, να δίνουν το παρών σε συνέδρια, να επιμορφώνονται σύμφωνα με τα παγκόσμια πρότυπα.
Πτήση τεχνητής νοημοσύνης
Ο πιλότος θα είναι εντός. Οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης και άλλες τεχνολογίες εξατομίκευσης εξελίσσονται λειτουργώντας υπέρ μας. Οι αεροπορικές εταιρείες αρχίζουν πραγματικά να γνωρίζουν εμάς και τις προτιμήσεις μας. Αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την ανάπτυξη επιλογών για το check-in, βρώσιμες επιλογές μενού στο αεροπλάνο και πολλά ακόμη. Όλα στον δρόμο της απολαυστικής προσωποποιημένης εμπειρίας.
Sustainability στο προσκήνιο
Υπάρχει ένα σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα όταν πρόκειται για αεροπορικά ταξίδια. Δεν είναι τυχαία η άνοδος στην επιλογή του τρένου – όπου αυτό είναι εφικτό – ως μέσο μετακίνησης τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρείες βλέπουν αυτές τις αλλαγές και αρχίζουν να λαμβάνουν υπόψιν αυτή τη μετατόπιση πεδίου. Για αυτό, και μία τάση που ήδη βλέπουμε είναι η χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, γνωστών και ως SAF. Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να αρχίσουν να χρησιμοποιούν SAF περισσότερο από ποτέ άλλοτε. ενώ όσες δεν μπορούν να μειώσουν άμεσα τις εκπομπές από τα υπάρχοντα αεροπορικά ταξίδια τους, αναζητούν τρόπους για να κάνουν τα αεροπορικά ταξίδια πιο ελκυστικά για το κοινό που – ορθώς – τοποθετεί τη βιωσιμότητα στον πυρήνα των κινήσεων του.
Χρονικές αλλαγές
Μια ακόμη αλλαγή των αυξημένων ταξιδιών με αεροπορικές προβολές είναι τα γεμάτα αεροπλάνα. Αυτές οι προβλέψεις πρόκειται να αλλάξουν δραστικά τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι ιδιώτες κλείνουν τα εισιτήριά τους. Οι πτήσεις θα γεμίσουν νωρίτερα από το κανονικό με την αύξηση των ταξιδιών. Οι κρατήσεις θα πρέπει να ολοκληρώνονται τρεις έως τέσσερις μήνες πριν από τα διεθνή ταξίδια και τουλάχιστον έξι έως οκτώ εβδομάδες πριν από τα εγχώρια ταξίδια, σύμφωνα με τον Brian Kelly, διευθύνοντα σύμβουλο της The Points Guy, δημιουργώντας ένα τοπίο πλήρως παραλλαγμένο.