Ε ίναι ένας από τους σύγχρονους συμμάχους μας. Εκείνος που συμπληρώνει κάθε μας λέξη, ενώ αρκετές φορές τις βάζει στη σωστή σειρά δημιουργώντας αυτό που ονομάζεται πληροφορία. Το ChatGPT είναι ένα εργαλείο, το οποίο, εκτός από τα κείμενά μας, φαίνεται ότι ήρθε για να μείνει σε αρκετούς τομείς της ζωής μας – όσο, εμείς, του το επιτρέψουμε.
Το ChatGPT, το οποίο αναπτύχθηκε από την OpenAI, είναι ένα προηγμένο γλωσσικό μοντέλο που χρησιμοποιεί την επεξεργασία φυσικής γλώσσας και τη μηχανική μάθηση για να παράγει απαντήσεις, μιμούμενο τη διαδικτυακή αλληλεπίδραση των χρηστών. Με την ικανότητα να κατανοεί και να απαντά σε μια μεγάλη ποικιλία ερωτημάτων, το ChatGPT αρχίζει να γίνεται ένα εργαλείο και για τα ταξίδια με τα αποτελέσματα της χρήσης του είναι προς το παρόν ρευστά.
Όλα ξεκινούν από την ικανότητά του να προσφέρει εξατομικευμένες προτάσεις σε κάθε ταξιδιώτη – με βάση τις ερωτήσεις και τις λέξεις κλειδιά που κάθε του πρόταση περιλαμβάνει – σε μία AI-σύμπραξη με την επιθυμία μας να βρούμε απάντηση σε ερωτήματα σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα. Αυτή είναι – ουσιαστικά – και η σπουδαιότερη συνεισφορά του στο σύμπαν του ταξιδιού.
Αξιοποιώντας την εκτεταμένη βάση δεδομένων της για διάφορους προορισμούς, καταλύματα και δραστηριότητες, το ChatGPT μπορεί να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να συνθέσουν τις ιδανικές για τους ίδιους διακοπές με βάση τις ατομικές προτιμήσεις και απαιτήσεις τους. Να συστήσει, με απλά λόγια, τα καταλληλότερα μέρη για διαμονή και τα δημοφιλέστερα αξιοθέατα που πρέπει να επισκεφθούν, παρέχοντας εμπιστευτικές πληροφορίες για την τοπική κουζίνα, τον πολιτισμό και τα έθιμα. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο AFAR, ο Seth Borko, ανώτερος αναλυτής ερευνών στο Skift και συγγραφέας της έκθεσης με τίτλο «Generative AI’s Impact on Travel», δήλωσε ότι παρόλο που η γεννητική τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται ακόμη σε νηπιακό στάδιο, έχει φέρει σημαντικές αλλαγές στον προγραμματισμό ταξιδιών. Ο Borko υπογραμμίζει ότι από την αναζήτηση και τον προγραμματισμό έως τη συνολική εμπειρία, η τεχνητή νοημοσύνη παρέχει μια προσοδοφόρα ευκαιρία αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων για τις ταξιδιωτικές εταιρείες.
Την ίδια στιγμή, το ChatGPT αλλάζει επίσης τον τρόπο λειτουργίας των ταξιδιωτικών εταιρειών. Με την ικανότητά του να αναλύει ένα μεγάλο εύρεις δεδομένων, το ChatGPT μπορεί να βοηθήσει τις ταξιδιωτικές εταιρείες να εντοπίσουν τάσεις, μοτίβα και πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά των πελατών. Με τη σειρά τους, οι πληροφορίες αυτές να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση των στρατηγικών μάρκετινγκ, την εξατομίκευση των προσφορών και τη βελτιστοποίηση των στρατηγικών τιμολόγησης, οδηγώντας σε αύξηση των εσόδων και της συνολικής ικανοποίησης των πελατών.
Σε ένα ολιστικό συμπερασματικό πλαίσιο, τις στιγμή που γράφονται οι γραμμές αυτές – δεδομένου ότι οι εξελίξεις στην τεχνολογία είναι ραγδαίες – το ChatGPT μεταμορφώνει την ταξιδιωτική βιομηχανία με πολλούς τρόπους, από την παροχή εξατομικευμένων συστάσεων έως τη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών και τη βοήθεια των ταξιδιωτικών εταιρειών να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά. Ο στόχος καλείται τα ταξίδια να γίνουν περισσότερο βολικά και – γιατί όχι – οικονομικότερα για όλους.