S taycation ή αλλιώς η λέξη που μάθαμε περισσότερο και καλύτερα από κάθε άλλη το φετινό καλοκαίρι. Με τη διαμονή στην πόλη ή την μόνιμη κατοικία μας να θύμισε περισσότερο μονόδρομο και λιγότερο ελεύθερη επιλογή, το cation έγινε το συνθετικό που αγαπήσαμε (να μισούμε). Κάπως έτσι, το cation μένει, το stay φεύγει και δίνει τη θέση τους στο cool, γεννώντας μία νέα τάση.
Ιδού το… coolcation. Μία νέα τουριστική τάση που ρίχνει τη θερμοκρασία και μάς οδηγεί σε χώρες που ο υδράργυρος δεν βρίσκεται – ευτυχώς – στα ύψη. Αποχαιρετώντας τις κλασικές και άκρως δημοφιλείς περιοχές της Μεσογείου, μία νέα έρευνα αναφέρει ότι όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες αλλάζουν την πυξίδα τους και επιλέγουν χώρες σκανδιναβικής ιδιοσυγκρασίας και θερμοκρασίας, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα παραδοσιακούς προορισμούς στον ευρωπαϊκό νότο, όπως η Ελλάδα, η Ισπανία και η Ιταλία.
Με την κλιματική κρίση να εμφανίζεται η κυριότερη αιτία αυτής της αλλαγής, μικρότεροι παράγοντες συμπληρώνουν το καρέ. Ανάμεσά τους, οι ευφυείς στρατηγικές marketing και στοχευμένης διαφήμισης, η διατήρηση των τιμών σε φυσιολογικά επίπεδα, οικονομικοί λόγοι και φτηνότερα αεροπορικά εισιτήρια.
Η έρευνα της VisitDenmark είναι κατατοπιστική. Έχοντας ως δείγμα περισσότερους από 9.000 ανθρώπους σε επτά ευρωπαϊκές χώρες, η έρευνα διαπίστωσε ότι σχεδόν οι μισοί είχαν βιώσει ακραία καιρικά φαινόμενα στις διακοπές τους κατά τη διάρκεια των πρόσφατων αποδράσεων τους, συμπεριλαμβανομένων των κυμάτων καύσωνα. Ως αποτέλεσμα στην αλυσίδα της κλιματικής κρίσης, τα 2/3 δήλωσαν ότι θα αλλάξουν τη συμπεριφορά τους. Στην πράξη, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι θα κλείσουν ταξίδια σε άλλες εποχές του έτους, καθώς και ότι θα επιλέξουν άλλους προορισμούς ή ακόμη και ότι θα περιορίσουν τα ταξίδια στο εξωτερικό. Όπως κι έγινε.
Επειδή, όμως, κάθε ταξίδι είναι μία ανάσα οξυγόνου, η πλειοψηφία κινήθηκε στην δεύτερη επιλογή. Εκείνης του να αποδράσουν σε προορισμούς στους οποίους ο μέσος όρος θερμοκρασίας το καλοκαίρι περιτρυγίζει τους 30 βαθμούς C και δεν αυξάνεται ξαφνικά. Νέα έρευνα του οργανισμού Visit Sweden το επιβεβαιώνει. 2/5 άλλαξαν, κατά τη διάρκεια της χρονιάς τις ταξιδιωτικές τους συνήθειες, εξαιτίας της ακραίας ζέστης στη νότια Ευρώπη επιλέγοντας είτε άλλη εποχή για διακοπές είτε προορισμούς με πιο ψυχρά κλίματα.
Είναι το coolcation η νέα τουριστική τάση που ήρθε για να μείνει ή θα περάσει γρήγορα σαν βροχή του Αυγούστου; Ο χρόνος θα δείξει.